Nerede Hareket Orada Bereket

Nerede Hareket Orada Bereket
Barış Soydan

Geçtiğimiz yıl Microsoft’un piyasaya sürdüğü Kinect teknolojisi oyun severlere herhangi bir kumanda cihazı kullanmadan jest ve mimiklerle oyun oynamayı mümkün kıldı. Nintendo Wii ile başlayan bu dönüşüm önce Playstation Move ve ardından Microsoft Kinect ile oyun sektörünü devrimsel bir şekilde değiştirdi. Ancak oyun sektöründeki bu ilham verici değişim sadece sektör içinde kalmayacak gibi.

Amerikan Carnegie Mellon Üniversitesi’ndeki araştırmacılar Kinect’ten ilham alarak jest ve mimiklerimizle daha çok şeyi yönetebilmenin peşine düştü. Örneğin aynı sistem bir müzede niye kullanılmasın. Bir tablo hakkında onu parmağımızla gösterir göstermez bize kulaklıktan bilgi akması mümkün değil mi? Ya da sol elimize yansıyan sanal klavyeden bir SMS göndermemiz… İşte Carnegie Mellon araştırmacıları Armura adını verdikleri teknolojiyle Kinect’in alanını genişletiyor. Teknolojinin mantığı ise benzer: Bulunduğumuz fiziksel çevreye yerleştirilmiş gelişmiş sensörler, projektör ve hareketleri algılayıp yorumlayan bir yazılım. Araştırmanın başındaki isim Chris Harrison sadece el hareketleriyle binlerce farklı etkileşim tanımlanabileceğini gösteriyor. Öyle gözüküyor ki, Kinect’in açtığı yoldan çok şirket devam edecek ve bu teknoloji hayatımızın birçok alanında kabul edilen bir teknoloji olacak.