OSB Yıldızları Araştırmması


Türkiye "oyun"a geldi

Elif Akın

Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu TÜDOF’un hazırladığı rapora göre Türkiye’deki oyuncu sayısı yaklaşık 22 milyon. Türkiye’nin oyun sektöründe henüz doyuma ulaşmadığını vurgulayan NTT Game Türkiye - Avrupa Operasyon Müdürü Serhan Kazar, “TÜDOF raporuna göre 2014 yılı için Türkiye’de dijital oyunlara harcanan paranın 400 milyon dolar. Bu açıdan baktığımızda Türkiye’nin henüz doyuma ulaşmamış bir pazar olduğunu görüyoruz. Örneğin 50 milyon nüfuslu Güney Kore’de bu rakam 2.2 milyar dolar” diyor. Nüfus ve pazar büyüklüklerini oranlarsak kişi başı oyunlara harcanan para dünyada 10,71 dolar, Güney Kore’ de 44 dolar, Türkiye ise 4 dolar.

“8yıllık bilgisayarlar ile oyun oynamaya çalışan oyuncular var”

Türkiye’deki oyun sektörünün diğer ülkeleri geriden takip etme nedenlerinin ekonomik koşullar ve altyapısal sorunlar olduğunu açıklayan Serhan Kazar, internet üzerinden iyi bir oyun deneyimi için istikrarlı bir internet altyapısı gerektiğinin altını çiziyor. “Türkiye’de ping değerleri internet kullanımın yoğunluğuna göre değişiyor. Bu durum, sürekli veri alışverişi yaptığın oyun sunucuları ile iletişimde gecikmeye neden oluyor. Yayıncı ve geliştirici firmalar olarak çözüm, veri alışverişini düşürmek, bu durumda da güvenlik açıkları vermeye başlıyorsunuz. Bir diğer sorun oyuncuların kullandığı bilgisayarların yeni çıkan oyunları çalıştıramıyor olmaları. 8 yıllık bilgisayarlar ile oyun oynamaya çalışan oyuncular var. Bu oyuncuların yeni çıkan oyunları bırakın, eski oyunları oynaması bile sorunlu olabiliyor. Bilgisayar donanımları, oyuncu ekipmanları ise Türkiye’de ortalama yüzde 30 daha pahalı. Tabii bunun yanında trendleri yakından takip eden, en yeni oyunları oynayan bir kesim de var."

2014’te NTTGame portalında 1.5 milyon yeni hesap

NTT Game portalında 2014’te 1,5 milyon üzerinde hesap oluşturulduğunu belirten Serhan Kazar, “ NTT Game olarak ücretsiz oyunlar segmentinde iş yapıyoruz ve kendi segmentimizde büyük oyunculardan biriyiz” diyor ve ekliyor: "2014’ te sektörde büyüme beklentilerinin gerçekleştiğini belirten Kazar, “2015 yılınaa yeni oyunumuz Kingdom Online ile giriş yaptık ve yıl ortasında üçüncü oyunumuz Phantomers’ı açacağız. Hem oyuncu sayımız hem de gelirlerimizde 2015 senesi için büyüme hedefimiz yüzde 30.”