Turkishtime AR-GE 250


Oyun Sektörüne Işık Tutan Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2020 Yayımlandı!

Turkishtime Dergi

Oyun ve espor dünyasının ajansı Gaming in Turkey’in her yıl yayımladığı ve oyun sektörünü ayrıntıları ile ele aldığı Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2020 yayımlandı.

Türkiye’nin Oyun ve Espor Ajansı Gaming in Turkey’in her yıl yayımladığı, gelenekselleşmiş Türkiye Oyun Sektörü Raporu’nun beşincisi yayımlandı. Türkiye’deki oyun sektörü, espor dünyası ve Türk oyuncuların nabzını tutan raporda, 2020 yılı içerisinde Türkiye’de oyuna dair gerçekleşen her şey ayrıntıları ile ele alınıyor. Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2020’nin ana başlıklarını Türkiye’de oyuna yapılan medya ve reklam yatırımları, oyun ve espor sektörünün durumu, Türk oyuncuların alışkanlıkları ve karakteristik özellikleri, Türkiye’de yerelleştirmenin önemi gibi sektörün önemli konuları oluştururken, oyun sektöründen 50’den fazla uzmanın görüşlerine de raporda yer veriliyor.

Pandeminin, gölgesinde geçen 2020 yılına ışık tutan raporda oyun sektörünün birçok sektörden farklı olarak büyüme hızını artırmayı başardığı rakamlarla dile getiriliyor. Bu dönemde oyuncuların bilgisayar başında geçirdikleri sürenin artışına bağlı olarak oyun oynama süreleri de yüzde 30 arttı. Dünyanın en büyük oyun dağıtım ağı ve platformlarından biri olan Steam’de anlık aktif kullanıcı sayısı 23 milyonu geçerek tüm zamanların rekorunu kırdı. Türkiye’deki oyuncu sayısı 2020 yılında 36 milyonu aştı ve oyun sektörü büyüklüğü 880 milyon dolara ulaştı.

Raporda yer alan bilgilere göre 2020’nin dokuz aylık döneminde oyun sektöründe gerçekleşen hisse satışı işlemleri yaklaşık 2 milyar dolarlık hacim yarattı. Tüm bu gelişmeler, oyun sektörünü en fazla yatırım alan sektör konumuna taşıdı. Ayrıca Türkiye, dünya oyun pazarındaki yerini 18’inci sırada tamamladı.

Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “Dünya oyun pazarı 2020 yılında pandeminin ektisiyle yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştı. Bu büyüme ülkemizde de hissedildi ve geçtiğimiz yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi. Oyun sektörü pazarının; 450 milyon dolarla mobil oyunlar, 230 milyon dolar ile bilgisayar ve 200 milyon dolarla konsol oyun pazarı olarak gerçekleştiği tahmin ediliyor. 83 milyonu aşkın nüfusu bulunan ülkemizde; 35 milyon mobil oyuncu, 22 milyon bilgisayar oyuncusu, 17 milyon konsol oyuncusu bulunuyor. 

Bu devasa sektör içerisinde Türkiye de her gün artan oyuncu sayısı ve yatırımlarla güçlenen Türk oyun yapımcıları sayesinde yükselişini sürdürüyor. Oyun ve espor dünyası ile Türk oyuncusuna ışık tutan Türkiye Oyun Sektörü Raporumuzun 2020 yılı versiyonunu yayınlarken desteklerini esirgemeyen sponsorlarımız Coca Cola, Game Garaj, Jobuum, Logitech G, Maximum Gaming, Ozan SuperApp, Razer Gold Türkiye ve Türk Telekom’a çok teşekkür ederiz. Yayınladığımız raporun gelecekte yatırım yapmak isteyen her sektörden firma ve markalara olduğu kadar gençlerimiz ve üniversiteler için de her zaman başvurabilecekleri bir bilgi kılavuzu olmasını umuyoruz.” dedi